- Czas trwania: 40 godzin
- Rodzaj: Kurs doskonalący
- Typ: Stacjonarny
- Koszt: 1 100 zł./os.
- Miejsce: Tarnobrzeg
Cel szkolenia
Przygotowanie specjalistów do stosowania metod i technik behawioralnych w pracy z osobami niepełnosprawnymi, w tym przejawiającymi istotne trudności w procesie uczenia się i komunikacji
Prowadząca
Dr n hum. Katarzyna Wieczorek (Patyk) – Pedagog specjalny ze specjalnością oligofrenopedagogika, terapeuta SI (Integracji Sensorycznej), specjalista w zakresie diagnozy i terapii osób z ASD, adiunkt w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Jest Prezesem Fundacji „ASDreamer” i Dyrektorem Niepublicznej Placówki Doskonalenia Nauczycieli Fundacji „ASDreamer”. Pracuje również w szkole podstawowej specjalnej gdzie prowadzi terapie SI dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera. Autorka licznych artykułów i publikacji z zakresu edukacji i terapii osób z ASD
Program szkolenia
- Teoretyczne podstawy Stosowanej Analizy Zachowania
- Behawioryzm. Stosowana analiza zachowania. Wstęp
- Prawa uczenia się: warunkowanie klasyczne, warunkowanie sprawcze
- Konsekwencje zachowań. Wzmacnianie. Karanie
- Bodźce poprzedzające zachowania. Bodźce kontrolujące. Operacje motywujące
- Warsztat diagnostyczny
- Cele, zasady i organizacja procesu diagnostycznego
- Profil Psychoedukacyjny PEP-R dla dzieci do 7 r. ż.
- Diagnoza młodzieży i dorosłych – T-TAPP
- VB-MAPP – Ocena umiejętności społecznych i komunikacyjnych
- Interpretacja wyników
- Założenia programów edukacyjno-terapeutycznych na podstawie uzyskanych wyników
- Techniki oparte na Stosowanej Analizie Zachowania
- Stosowana analiza zachowania w terapii zaburzeń rozwoju
- Dostosowywanie środowiska do potrzeb osoby
- Motywowanie do nauki i pracy
- Tworzenie indywidualnego programu terapeutycznego
- Uczenie nowych umiejętności
- Metody nauczania: metoda wyodrębnionych prób, uczenie sytuacyjne, tworzenie łańcuchów zachowań, plany aktywności
- Metoda zachowań werbalnych
- Generalizacja i utrzymanie efektów terapii
- Dokumentowanie przebiegu procesu uczenia
- praca nad zachowaniami trudnymi w oparciu o Stosowaną Analizę Zachowania
- Odkrywanie funkcji zachowań – ocena funkcjonalna w SAZ
- Wieloelementowy Model Wsparcia w PBS (nurt Pozytywnego Wspierania Zachowań)
- a) Ocena funkcjonalna
- b) Strategie proaktywne i reaktywne
- c) Tworzenie planu modyfikacji i wspierania zachowań
- Realizacja planu i jego ewaluacja
- Aspekty etyczne związane z terapią behawioralną
Adresaci kursu
nauczyciele, psycholodzy i pedagodzy pracując z osobami z autyzmem, Zespołem Aspergera w różnego rodzaju ośrodkach i placówkach edukacyjnych oraz z innymi osobami niepełnosprawnymi lub osobami przejawiającymi zachowania trudne
Czas trwania
40 godzin
Cena
1 100 zł. od osoby – w cenie materiały szkoleniowe, materiały ćwiczeniowe, certyfikaty oraz catering (kawa, herbata, ciastka)
Liczba miejsc ograniczona.
Gwarancją rezerwacji miejsca jest wpłata zaliczki w wysokości 150 zł.
Termin
Tarnobrzeg 27-30.06.2023 r.