- Czas trwania: 30 godzin - I stopień
- Rodzaj: Kurs doskonalący
- Typ: Hybrydowy
- Koszt: 650 zł./os. - I stopień
- Miejsce: Tarnobrzeg/online
Cel kursu
Zapraszamy Państwa na certyfikowany kurs z zakresu metod i technik behawioralnych i poznawczo-behawioralnych wykorzystywanych w pracy terapeutycznej i wychowawczej przez nauczyciela jak i innych specjalistów. Kurs realizowany jest w formie hybrydowej (część kursu realizowana jest w formie online, część z udziałem bezpośrednim). Jest to najlepsza oferta dla osób pragnących pracować efektywnie i chcących osiągać szybkie sukcesy u swoich podopiecznych zarówno w sferze społeczno-emocjonalnej jak i poznawczej. Zdobyta wiedza jak i praktyczne umiejętności doskonale sprawdzą się podczas zajęć rewalidacyjnych,specjalistycznych wynikających z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole a także w trakcie bieżących oddziaływań edukacyjno-wychowawczych w klasie szkolnej.Oddziaływania w oparciu o psychologię behawioralną jak i poznawczo-behawioralną doskonale sprawdzą się w przypadku uczniów z ADHD, ADD, ASD (zaburzenia ze spektrum autyzmu), problemami emocjonalnymi oraz z innymi zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi. Pozwolą także na osiągniecie szybkiego sukcesu w klasą szkolną – sprzyjają pozytywnych postaw i motywacji uczniów, pozwalają na zbudowanie pozytywnego autorytetu nauczyciela oraz na eliminację zachowań niepożądanych. Szkolenie prowadzone jest przez dr nauk hum. Katarzynę Patyk -Wieczorek, doświadczonego trenera z bogatym doświadczeniem w zakresie edukacji i terapii osób z ASD i innymi zaburzeniami rozwoju oraz zachowania. Uczestnicy otrzymują zarówno zaświadczenie o ukończeniu formy doskonalenia zawodowego Niepublicznej Placówki jak i certyfikat Fundacji „ASDreamer”. Każdy uczestnik otrzymuje również komplet materiałów szkoleniowych.
Prowadząca
Dr n hum. Katarzyna Wieczorek (Patyk) – Pedagog specjalny ze specjalnością oligofrenopedagogika, terapeuta SI (Integracji Sensorycznej), specjalista w zakresie diagnozy i terapii osób z ASD, adiunkt w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Jest Prezesem Fundacji „ASDreamer” i Dyrektorem Niepublicznej Placówki Doskonalenia Nauczycieli Fundacji „ASDreamer”. Pracuje również w szkole podstawowej specjalnej gdzie prowadzi terapie SI dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera. Autorka licznych artykułów i publikacji z zakresu edukacji i terapii osób z ASD
Kurs I stopnia
Terapia behawioralna i poznawczo-behawioralna dla nauczycieli - założenia i realizacja - 30 godzin
- Moduł I: Teoretyczne podstawy (5h – online)
- Behawioryzm. Stosowana analiza zachowania. Wstęp
- Prawa uczenia się: warunkowanie klasyczne, warunkowanie sprawcze
- Konsekwencje zachowań. Wzmacnianie. Karanie
- Bodźce poprzedzające zachowania. Bodźce kontrolujące. Operacje motywujące
- Moduł II: Metody i techniki pracy dla nauczycieli (10h – online)
- Dostosowywanie środowiska do potrzeb osoby
- Motywowanie do nauki i pracy
- Uczenie nowych umiejętności
- Metody nauczania: metoda wyodrębnionych prób, uczenie sytuacyjne, tworzenie łańcuchów zachowań, plany aktywności
- Generalizacja i utrzymanie efektów terapii edukacyjno-terapeutycznych na podstawie uzyskanych wyników
- Moduł III: Metody i techniki pracy nad zachowaniami trudnymi w strategii PBS (pozytywne wspieranie zachowań) (8h –udział bezpośredni)
- Stosowana analiza zachowania w terapii zaburzeń rozwoju
- Wieloelementowy Model Wsparcia w PBS (Ocena funkcjonalna, Strategie proaktywne i reaktywne oraz Tworzenie planu modyfikacji i wspierania zachowań)
- Realizacja planu i jego ewaluacja
- Aspekty etyczne związane z terapią behawioralną
- Moduł IV. Terapia poznawczo-behawioralna dla nauczycieli (7h- online)
- Założenia psychologii poznawczo-behawioralnej w pracy terapeutycznej z uczniem
- Błędy i zniekształcenia poznawcze
- Techniki pracy
- Zasady prowadzenia sesji
Kurs kończy się egzaminem
Kurs II stopnia
Rozwijanie mowy i komunikacji – 10 godzin
- Mowa i komunikacja w założeniach psychologii behawioralnej
- Metoda zachowań werbalnych
- Inne metody rozwijania mowy i komunikacji
- Systemy AAC wykorzystywane w strategiach rozwijania mowy i komunikacji
Kurs kończy się egzaminem
Kurs III stopnia
Diagnoza funkcjonalna ucznia - 20 godzin
- Moduł I: Diagnoza funkcjonalna w praktyce szkolnej (10h – online)
- Diagnoza – cele, zadania
- Pojęcie diagnozy funkcjonalnej
- Wielospecjalistyczna Diagnoza Funkcjonalna Ucznia
- Etapy procesu diagnostycznego
- Warsztat diagnostyczny nauczyciela
- Moduł II. Wybrane narzędzia diagnozy funkcjonalnej (10h – udział bezpośredni)
- Profil Psychoedukacyjny PEP-R
- Diagnoza młodzieży i dorosłych – TTAP
- VB-MAPP – Ocena umiejętności społecznych i komunikacyjnych
- Skala Przystosowania Społecznego K. Nihiry, Inwentarz Gunzburga i inne
- Interpretacja wyników
- Założenia programów edukacyjno-terapeutycznych na podstawie uzyskanych wyników Kurs kończy się egzaminem
Kurs IV stopnia
Dokumentowanie pracy nauczyciela, doskonalenie programów eliminujących zachowana trudne – 15 godzin
- Moduł I. Analiza dziennika terapii ucznia (5h – online)
- Zdolności komunikacyjne
- Potrzeby ruchowe
- Praca na zajęciach
- Strategia przyswajania wiedzy/zmian w planie zajęć
- Diagnoza funkcjonalna
- Plan zajęć i ich rodzaje
- Cel terapeutyczne
- Moduł II Programy ograniczające zachowania trudne (10h – udział bezpośredni)
- Analiza przypadków
- Praca własna nad programem pod nadzorem trenera
UWAGA: Każdy kurs realizowany jest oddzielnie, umożliwiając stworzenie indywidualnej ścieżki doskonalenia zawodowego dla nauczyciela. Uczestnik może ukończyć IV stopień kursu wyłącznie po ukończeniu wcześniejszych stopni kursu.
Uczestnik może ukończyć II stopnień kursu wyłącznie po I stopniu kursu.
Kurs III stopnia można ukończyć można ukończyć niezależnie od posiadania jakiekolwiek stopnia kursu
Czas trwania
Kurs I stopnia – 30 godzin
Kurs II stopnia – 10 godzin
Kurs III stopnia – 20 godzin
Kurs IV stopnia – 15 godzin
Cena
Kurs I stopnia – 650 zł./os.
Kurs II stopnia – 250 zł./os.
Kurs III stopnia – 500 zł./os.
Kurs IV stopnia – 350 zł./os.
Przy zakupie całego kursu (I, II, III i IV stopień) cena promocyjna – 1400 zł (75h)
Liczba miejsc ograniczona.
Gwarancją rezerwacji miejsca jest wpłata zaliczki w wysokości 150 zł.
Termin
Kurs I stopnia
29.01.2024 r. – online
30.01.2024 r. – online
3.02.2024 r. – stacjonarnie (Tarnobrzeg)
Termin kursu II, III oraz IV stopnia do uzgodnienia.