Psychologia behawioralna i poznawczo-behawioralna dla nauczycieli – I stopień

Zapraszamy Państwa na kurs doskonalący z zakresu: "Psychologia behawioralna i poznawczo-behawioralna dla nauczycieli" organizowany przez Niepubliczną Placówkę Doskonalenia Nauczycieli COGITO wspólnie z Fundacją ASDreamer z Lublina.

Cel kursu

Zapraszamy Państwa na certyfikowany kurs z zakresu metod i technik behawioralnych i poznawczo-behawioralnych wykorzystywanych w pracy terapeutycznej i wychowawczej przez nauczyciela jak i innych specjalistów. Kurs realizowany jest w formie hybrydowej (część kursu realizowana jest w formie online, część z udziałem bezpośrednim). Jest to najlepsza oferta dla osób pragnących pracować efektywnie i chcących osiągać szybkie sukcesy u swoich podopiecznych zarówno w sferze społeczno-emocjonalnej jak i poznawczej. Zdobyta wiedza jak i praktyczne umiejętności doskonale sprawdzą się podczas zajęć rewalidacyjnych,specjalistycznych wynikających z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole a także w trakcie bieżących oddziaływań edukacyjno-wychowawczych w klasie szkolnej.Oddziaływania w oparciu o psychologię behawioralną jak i poznawczo-behawioralną doskonale sprawdzą się w przypadku uczniów z ADHD, ADD, ASD (zaburzenia ze spektrum autyzmu), problemami emocjonalnymi oraz z innymi zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi. Pozwolą także na osiągniecie szybkiego sukcesu w klasą szkolną – sprzyjają pozytywnych postaw i motywacji uczniów, pozwalają na zbudowanie pozytywnego autorytetu nauczyciela oraz na eliminację zachowań niepożądanych. Szkolenie prowadzone jest przez dr nauk hum. Katarzynę Patyk -Wieczorek, doświadczonego trenera z bogatym doświadczeniem w zakresie edukacji i terapii osób z ASD i innymi zaburzeniami rozwoju oraz zachowania. Uczestnicy otrzymują zarówno zaświadczenie o ukończeniu formy doskonalenia zawodowego Niepublicznej Placówki jak i certyfikat Fundacji „ASDreamer”. Każdy uczestnik otrzymuje również komplet materiałów szkoleniowych.

Prowadząca

Dr n hum. Katarzyna Wieczorek (Patyk) – Pedagog specjalny ze specjalnością oligofrenopedagogika, terapeuta SI (Integracji Sensorycznej), specjalista w zakresie diagnozy i terapii osób z ASD, adiunkt w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Jest Prezesem Fundacji „ASDreamer” i Dyrektorem Niepublicznej Placówki Doskonalenia Nauczycieli Fundacji „ASDreamer”. Pracuje również w szkole podstawowej specjalnej gdzie prowadzi terapie SI dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera. Autorka licznych artykułów i publikacji z zakresu edukacji i terapii osób z ASD

Kurs I stopnia

Terapia behawioralna i poznawczo-behawioralna dla nauczycieli - założenia i realizacja - 30 godzin
  • Behawioryzm. Stosowana analiza zachowania. Wstęp
  • Prawa uczenia się: warunkowanie klasyczne, warunkowanie sprawcze
  • Konsekwencje zachowań. Wzmacnianie. Karanie
  • Bodźce poprzedzające zachowania. Bodźce kontrolujące. Operacje motywujące
  1. Dostosowywanie środowiska do potrzeb osoby
  2. Motywowanie do nauki i pracy
  3. Uczenie nowych umiejętności
  4. Metody nauczania: metoda wyodrębnionych prób, uczenie sytuacyjne, tworzenie łańcuchów zachowań, plany aktywności
  5. Generalizacja i utrzymanie efektów terapii edukacyjno-terapeutycznych na podstawie uzyskanych wyników
  1. Stosowana analiza zachowania w terapii zaburzeń rozwoju
  2. Wieloelementowy Model Wsparcia w PBS (Ocena funkcjonalna, Strategie proaktywne i reaktywne oraz Tworzenie planu modyfikacji i wspierania zachowań)
  3. Realizacja planu i jego ewaluacja
  4. Aspekty etyczne związane z terapią behawioralną
  1. Założenia psychologii poznawczo-behawioralnej w pracy terapeutycznej z uczniem
  2. Błędy i zniekształcenia poznawcze
  3. Techniki pracy
  4. Zasady prowadzenia sesji

Kurs kończy się egzaminem

Kurs II stopnia

Rozwijanie mowy i komunikacji – 10 godzin

Kurs kończy się egzaminem

Kurs III stopnia

Diagnoza funkcjonalna ucznia - 20 godzin

  1. Diagnoza – cele, zadania
  2. Pojęcie diagnozy funkcjonalnej
  3. Wielospecjalistyczna Diagnoza Funkcjonalna Ucznia
  4. Etapy procesu diagnostycznego
  5. Warsztat diagnostyczny nauczyciela
  1. Profil Psychoedukacyjny PEP-R
  2. Diagnoza młodzieży i dorosłych – TTAP
  3. VB-MAPP – Ocena umiejętności społecznych i komunikacyjnych
  4. Skala Przystosowania Społecznego K. Nihiry, Inwentarz Gunzburga i inne
  5. Interpretacja wyników
  6. Założenia programów edukacyjno-terapeutycznych na podstawie uzyskanych wyników Kurs kończy się egzaminem

Kurs IV stopnia

Dokumentowanie pracy nauczyciela, doskonalenie programów eliminujących zachowana trudne – 15 godzin

  1. Zdolności komunikacyjne
  2. Potrzeby ruchowe
  3. Praca na zajęciach
  4. Strategia przyswajania wiedzy/zmian w planie zajęć
  5. Diagnoza funkcjonalna
  6. Plan zajęć i ich rodzaje
  7. Cel terapeutyczne
  1. Analiza przypadków
  2. Praca własna nad programem pod nadzorem trenera

UWAGA: Każdy kurs realizowany jest oddzielnie, umożliwiając stworzenie indywidualnej ścieżki doskonalenia zawodowego dla nauczyciela. Uczestnik może ukończyć IV stopień kursu wyłącznie po ukończeniu wcześniejszych stopni kursu.     

Uczestnik może ukończyć II stopnień kursu wyłącznie po I stopniu kursu.       
Kurs III stopnia można ukończyć można ukończyć niezależnie od posiadania jakiekolwiek stopnia kursu

Czas trwania

Kurs I stopnia – 30 godzin

Kurs II stopnia – 10 godzin

Kurs III stopnia – 20 godzin

Kurs IV stopnia – 15 godzin

Cena

Kurs I stopnia – 650 zł./os.

Kurs II stopnia – 250 zł./os.

Kurs III stopnia – 500 zł./os.

Kurs IV stopnia – 350 zł./os.

Przy zakupie całego kursu (I, II, III i IV stopień) cena promocyjna – 1400 zł (75h)

Liczba miejsc ograniczona.

Gwarancją rezerwacji miejsca jest wpłata zaliczki w wysokości 150 zł.

 

Termin

Kurs I stopnia

29.01.2024 r. – online

30.01.2024 r. – online

3.02.2024 r. – stacjonarnie (Tarnobrzeg)

Termin kursu II, III oraz IV stopnia do uzgodnienia.