Studia dedykowane są dla absolwentów studiów wyższych I lub II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich posiadających przygotowanie pedagogiczne, pragnących uzyskać uprawnienia do wykonywania zawodu pedagoga specjalnego w zakresie edukacji włączającej.
Wraz z rozpowszechnieniem idei edukacji włączającej, powstała potrzeba kształcenia specjalistów w zakresie organizacji edukacji włączającej w placówkach ogólnodostępnych i integracyjnych (przedszkola i szkoły). Nasze studia mają charakter kwalifikacyjny i spełniają wymagania Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25.07.2019 roku w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
- Ilość semestrów: 3
- Czas trwania: 375 godzin + 120 godzin praktyki
- Rodzaj: Studia podyplomowe
- Typ: Studia hybrydowe
- Koszt: 3 900 zł
- Koszt: 4 400 zł - dla osób bez kwalifikacji pedagoga specjalnego
- Miejsce: Tarnobrzeg
Cel
Celem jest przygotowanie fachowców, specjalistów – pedagogów specjalnych, którzy w ramach swoich zadań będą odpowiedzialni za zarządzanie i realizację edukacji włączającej.
Dla kogo
Studia podyplomowe adresowane są do absolwentów studiów I i II stopnia wszystkich kierunków, którzy posiadają kwalifikacje pedagogiczne.
Osoby bez kwalifikacji pedagoga specjalnego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25.07.2019 roku w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela, realizują dodatkowo moduł z Pedagogiki specjalnej.
Korzyści
Słuchacze zdobędą niezbędną wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne, które pozwolą im na optymalne zrealizowanie swojej roli w placówce ogólnodostępnej lub integracyjnej. Będą przygotowani do organizowania edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji i socjoterapii ucznia z SPE i SPR (ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i specjalnymi potrzebami rozwojowymi). Studia zarówno uzupełnią jak i zaktualizują wiedzę w zakresie organizacji pracy z uczniem z SPE.
Sylwetka absolwenta
“Edukacja włączająca” nadaje dodatkowe kwalifikacje pedagogom w zakresie zarządzania i realizowania procesu edukacji włączającej w placówkach ogólnodostępnych i integracyjnych. Stają się oni szkolnymi lub przedszkolnymi specjalistami – pedagogami specjalnymi edukacji włączającej na wszystkich etapach edukacyjnych. Absolwent może pracować w przedszkolach, szkołach podstawowych i ponadpodstawowych – ogólnodostępnych lub integracyjnych (także z oddziałami integracyjnymi), realizujących program edukacji włączającej.
Warunki ukończenia studiów
- Uczestnictwo w zajęciach dydaktycznych.
- Aktywność na wszystkich zajęciach objętych programem nauczania, ich pozytywne zaliczenie oraz zdanie wymaganych egzaminów.
- Realizacja i zaliczenie praktyk zawodowych u opiekuna praktyk (wymiar 120 godzin).
- Zdanie egzaminu końcowego jako potwierdzenie nabytych kompetencji zawodowych (bez pisania pracy dyplomowej).
Czas trwania studiów
3 semestry – 375 godzin + 120 godzin praktyk – realizowane w ok. 12 miesięcy
4 semestry (z modułem Pedagogika specjalna) – 435 godzin + 180 godzin praktyk – realizowane w ok. 14 miesięcy
Program studiów
I MODUŁ
Kształcenie kierunkowe:
- Przygotowanie psychologiczne do pracy z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Przygotowanie pedagogiczne do pracy z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Dydaktyka specjalna
- Diagnostyka w dydaktyce specjalnej
- Praktyki zawodowe
II MODUŁ
Edukacja włączająca:
- Teorie edukacji integracyjnej i włączającej
- Diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych, planowanie, realizacja i monitoring działań wspierających
- Metodyka kształcenia w grupach zróżnicowanych
- Programy wychowawcze w edukacji integracyjnej i włączającej
- Praktyki zawodowe
Łączna liczba: 375 godzin + 120 godzin praktyki
III MODUŁ – osoby realizujące dodatkowy modół z Pedagogiki specjalnej*
Pedagogika specjalna:
- Dydaktyka specjalna – koncepcje i systemy kształcenia specjalnego
- Organizacja procesu kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych
- Diagnostyka w pedagogice specjalnej – planowanie, organizacja i ewaluacja procesu diagnostycznego
Organizacja studiów
Zajęcia prowadzone w systemie hybrydowym.
Rozpoczęcie w marcu (semestr letni) lub w październiku (semestr zimowy).
Zjazdy odbywają się średnio co trzy tygodnie w trybie weekendowym (sobota i niedziela).
Absolwenci otrzymują
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Lubelskiej Akademii WSEI
Koszt:
Cena: 3 900 zł.* – (1 300 zł. za semestr) – osoby posiadające kwalifikacje pedagoga specjalnego
Cena: 4 400 zł.* – (1 300 zł. za semestr + 500 zł. za moduł z pedagogiki specjalnej) – osoby bez kwalifikacji pedagoga specjalnego
*Istnieje możliwość 100% dofinansowania
*Przy jednorazowej opłacie udzielana jest bonifikata w wysokości 5% czesnego
*Uczelnia oferuje bonifikaty rodzinne oraz dla studentów i absolwentów WSEI
*Istnieje możliwość płatności ratalnej
Termin rozpoczęcia
Tarnobrzeg ed. I – 18.02.2023 r.