Trzysemestralne studia podyplomowe (niestacjonarne) z Integracji sensorycznej z terapią ręki umożliwiają zdobycie wiedzy i umiejętności z obszaru diagnozy i realizacji zajęć terapeutycznych z wykorzystaniem atrakcyjnych dla dziecka/pacjenta metod. Studia realizowane są częściowo w formie on-line.
Trzysemestralne studia podyplomowe (niestacjonarne) z Integracji sensorycznej z terapią ręki umożliwiają zdobycie wiedzy i umiejętności z obszaru diagnozy i realizacji zajęć terapeutycznych z wykorzystaniem atrakcyjnych dla dziecka/pacjenta metod. Studia realizowane są częściowo w formie on-line. Integracja sensoryczna jak i powiązana z nią terapia ręki ukierunkowana jest na usprawnianie procesów neurobiologicznych i behawioralnych poprzez odpowiednio dobrane aktywności. Studia przeznaczone są dla pedagogów, nauczycieli, absolwentów pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagogów specjalnych, fizjoterapeutów, logopedów oraz terapeutów zajęciowych i psychologów posiadających przygotowanie pedagogiczne. Absolwent studiów uzyskuje uprawnienia/kwalifikacje do prowadzenia obserwacji diagnostyczno- klinicznej i terapii metodą integracji sensorycznej i terapii ręki.
Studia podyplomowe spełniają wymagania Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25.07.2019 roku w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela; Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 roku w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli; Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (DZ.U.2010.1487) oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U.2017.1643).
Film promujący
Cel studiów:
Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę jak i umiejętności, które pozwolą im realizować zadania związane z diagnozą i terapią integracji sensorycznej oraz terapii ręki.
Korzyści:
Studia podyplomowe przygotowują do samodzielnej realizacji diagnozy i terapii integracji sensorycznej oraz terapii ręki. Większość placówek edukacyjnych, wychowawczych, terapeutycznych, poradni psychologiczno-pedagogicznych, klubów malucha itp., stale poszerza swoją ofertę i poszukuje terapeutów SI (integracji sensorycznej). Coraz większe zapotrzebowanie na tego rodzaju terapię sprawia, iż coraz więcej osób decyduje się zdobyć kwalifikacje właśnie w tym obszarze. Atrakcyjność przebiegu terapii SI, terapii ręki jak i ich efektywność sprawia, iż osoby posiadające takie kwalifikacje staną się niezależne zawodowo jak i finansowo (możliwość otworzenia własnego gabinetu).
Sylwetka absolwenta:
W zakresie wiedzy absolwent studiów zna i rozumie:
- metody i techniki potrzebne do profesjonalnej diagnozy i terapii dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
- metody pracy z osobą z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
- metody edukacyjne wykorzystywane w pracy z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
- metody wsparcia osób z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
- metody wsparcia rodzin osób mających zaburzenia przetwarzania sensorycznego
W zakresie umiejętności absolwent studiów:
- diagnozować potrzeby dzieci i młodzieży z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
- wspierać osoby z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego ( w tym także dzieci i młodzieży)
- projektować, przeprowadzać oraz ewaluować zajęcia edukacyjno-terapeutyczne i zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze mające na celu edukowanie i wsparcie dzieci i młodzieży z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
- wspierać rodzinę osoby z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
W zakresie kompetencji absolwent studiów:
- przejawia empatię, wrażliwość etyczną, otwartość, refleksyjność i poczucie odpowiedzialności
- tworzy klimat przyjazny rozwojowi i funkcjonowaniu dzieci i młodzieży z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego poprzez współpracę z szeroko rozumianym środowiskiem lokalnym oraz rodziną
- systematycznie uczy się i doskonali własny warsztat zawodowy.
Praktyczny charakter studiów:
W trakcie studiów podyplomowych realizowane są ścieżki o praktycznym charakterze, przygotowujące absolwentów do pełnego usamodzielnienia w zakresie realizacji diagnozy i terapii integracji sensorycznej oraz terapii ręki.
Warunki ukończenia studiów:
Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczeń z poszczególnych modułów, realizacji praktyki w wymiarze 120 godzin oraz przedłożenie pracy końcowej obejmującej indywidualną diagnozę z integracji sensorycznej i terapii ręki.
Program studiów:
MODUŁ 1. Neuropsychologiczne założenia rozwoju dziecka – realizowane on-line
- Psychologia rozwojowa i kliniczna dziecka
- Neuroanatomia z neurofizjologią
- Pedagogika specjalna
MODUŁ 2. Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej i diagnozy – realizowane on-line
- Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej
- Klasyfikacja zaburzeń przetwarzania sensorycznego
MODUŁ 3. Metodyka terapii integracji sensorycznej – realizowane stacjonarnie
- Diagnoza i programowanie terapii
- Diagnoza i metodyka terapii SI dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Diagnoza i metodyka terapii SI dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym
- Diagnoza i metodyka terapii SI dzieci z zespołem Downa i niepełnosprawnością intelektualną
- Diagnoza i metodyka terapii SI dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
- Diagnoza i metodyka terapii SI dzieci z zaburzeniami werbalno-słuchowymi
- Stymulacja sensoryczna niemowląt z grupy ryzyka
- Wybiórczość pokarmowa i obronność dotykowa
MODUŁ 4. Diagnoza różnicująca i funkcjonalna – realizowane on-line
- Diagnoza funkcjonalna i różnicująca
- Logopedyczny aspekt terapii integracji sensorycznej
- Ocena rozwoju psycho-ruchowego i sensorycznego niemowląt i dzieci do 4 r.z.
MODUŁ 5. Fizjoterapeutyczne aspekty w terapii integracji sensorycznej – realizowane stacjonarnie
- Prewencja schorzeń kręgosłupa u terapeuty SI
- Masaż Shantala
- Wybrane elementy fizjoterapii wspierające terapię SI u dzieci z niepełnosprawnością ruchową o różnej etiologii
MODUŁ 6. Integracja sensoryczna w placówkach oświatowych oraz we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka– realizowane on-line
- Projektowanie i ewaluacja indywidualnych programów rehabilitacyjnych/terapeutycznych/rewalidacyjnych
- Realizacja terapii SI w procesie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
- Realizacja terapii SI w placówkach oświatowych
MODUŁ 7. Diagnoza i metodyka terapia ręki – realizowane stacjonarnie
- Podstawy rozwoju motoryki małej
- Diagnoza obszaru motoryki małej
- Metodyka terapia ręki dzieci z niepełnosprawnością ruchową i intelektualną
- Metodyka terapia ręki dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Programy i pomoce edukacyjne w terapii ręki
MODUŁ 8. Metody wspomagające terapię integracji sensorycznej - realizowane stacjonarnie
- Treningi słuchowe
- Metody alternatywnej i wspomagającej komunikacji
Program studiów: 390 godzin (wykłady, ćwiczenia, warsztaty) oraz 120 godz. praktyka pedagogiczna
Osoby prowadzące zajęcia:
Organizacja studiów:
- Studia trwają 3 semestry
- Zajęcia odbywają się średnio co trzeci weekend
- Zajęcia będą realizowane podczas zjazdów weekendowych (sobota i niedziela)
Termin i miejsce rozpoczęcia:
Tarnobrzeg: 08.10.2022 rok - III edycja
Opłaty za studia:
- Cena: 4 800 zł.
Bonifikaty:
- dla studentów - 15%
- dla absolwentów - 10%
- przy jednorazowej opłacie - 5%
- rodzinna dla drugiej osoby z rodziny - 10%
Bonifikaty dodatkowe nie łączą się.
* Istnieje możliwość 100% dofinansowania - szczegóły pod numerem 602 788 178
ZAPISZ SIĘ JUŻ TERAZ