Liczba godzin: 40 h Forma zajęć: stacjonarnie Cena: 940 zł./os.
Termin szkolenia: 24-27.02.2022 rok
Zapraszamy Państwa na 4 - stopniowy Kurs doskonalący z zakresu: "Terapia behawioralna w praktyce wychowawczej i edukacyjnej dzieci, młodzieży i dorosłych z autystycznym spektrum zaburzeń oraz z innymi zaburzeniami rozwojowymi" organizowany przez Niepubliczną Placówkę Doskonalenia Nauczycieli COGITO wspólnie z Fundacją ASDreamer z Lublina.
Szkolenie 4 - stopniowe certyfikowane przez Fundację ASDreamer w Lublinie
Cel szkolenia: przygotowanie specjalistów do stosowania metod i technik behawioralnych w pracy z osobami niepełnosprawnymi, w tym przejawiającymi istotne trudności w procesie uczenia się i komunikacji
Prowadząca:
Dr n hum. Katarzyna Wieczorek (Patyk) – Pedagog specjalny ze specjalnością oligofrenopedagogika, terapeuta SI (Integracji Sensorycznej), specjalista w zakresie diagnozy i terapii osób z ASD, adiunkt w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Jest Prezesem Fundacji „ASDreamer” i Dyrektorem Niepublicznej Placówki Doskonalenia Nauczycieli Fundacji „ASDreamer”. Pracuje również w szkole podstawowej specjalnej gdzie prowadzi terapie SI dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera. Autorka licznych artykułów i publikacji z zakresu edukacji i terapii osób z ASD
Treści:
Moduł I: Teoretyczne podstawy Stosowanej Analizy Zachowania
- Behawioryzm. Stosowana analiza zachowania. Wstęp
2. Prawa uczenia się: warunkowanie klasyczne, warunkowanie sprawcze
3. Konsekwencje zachowań. Wzmacnianie. Karanie
4. Bodźce poprzedzające zachowania. Bodźce kontrolujące. Operacje motywujące
Moduł II: Warsztat diagnostyczny
- Cele, zasady i organizacja procesu diagnostycznego
2. Profil Psychoedukacyjny PEP-R dla dzieci do 7 r. ż.
3. Diagnoza młodzieży i dorosłych – T-TAPP
4. VB-MAPP – Ocena umiejętności społecznych i komunikacyjnych
5. Interpretacja wyników
6. Założenia programów edukacyjno-terapeutycznych na podstawie uzyskanych wyników
Moduł III: Techniki oparte na Stosowanej Analizie Zachowania
- Stosowana analiza zachowania w terapii zaburzeń rozwoju
2. Dostosowywanie środowiska do potrzeb osoby
3. Motywowanie do nauki i pracy
4. Tworzenie indywidualnego programu terapeutycznego
5. Uczenie nowych umiejętności
6. Metody nauczania: metoda wyodrębnionych prób, uczenie sytuacyjne, tworzenie łańcuchów zachowań, plany aktywności
7. Metoda zachowań werbalnych
8. Generalizacja i utrzymanie efektów terapii
9. Dokumentowanie przebiegu procesu uczenia
Moduł IV: praca nad zachowaniami trudnymi w oparciu o Stosowaną Analizę Zachowania
- Odkrywanie funkcji zachowań – ocena funkcjonalna w SAZ
- Wieloelementowy Model Wsparcia w PBS (nurt Pozytywnego Wspierania Zachowań)
- a) Ocena funkcjonalna
- b) Strategie proaktywne i reaktywne
- c) Tworzenie planu modyfikacji i wspierania zachowań
- Realizacja planu i jego ewaluacja
- Aspekty etyczne związane z terapią behawioralną
Szkolenie przeznaczone dla : nauczycieli, psychologów i pedagogów pracujących z osobami z autyzmem, Zespołem Aspergera w różnego rodzaju ośrodkach i placówkach edukacyjnych oraz z innymi osobami niepełnosprawnymi lub osobami przejawiającymi zachowania trudne
Czas trwania: 40 h
Cena: 940 zł. od osoby - w cenie materiały szkoleniowe, materiały ćwiczeniowe, certyfikaty oraz catering (kawa, herbata, ciastka)
Termin:
Stacjonarnie: 25-28.06.2022 rok
Miejsce: Liceum Katolickie przy ul. Jachowicza 4b w Tarnobrzegu
Zapisy odbywają się poprzez formularz elektroniczny
Liczba miejsc ograniczona.
Gwarancją rezerwacji miejsca jest wpłata zaliczki w wysokości 150 zł.
ZAPISZ SIĘ