Zadzwoń:  602  788  178

Terapia behawioralna w praktyce wychowawczej i edukacyjnej dzieci, młodzieży i dorosłych z autystycznym spektrum zaburzeń oraz z innymi zaburzeniami rozwojowymi

 

Szkolenie 4 - stopniowe certyfikowane przez Fundację ALLOT w Lublinie

Cel szkolenia: przygotowanie specjalistów do stosowania metod i technik behawioralnych w pracy z osobami niepełnosprawnymi, w tym przejawiającymi istotne trudności w procesie uczenia się i komunikacji

Prowadząca: dr Katarzyna Patyk-Wieczorek - Prezes Fundacji ALLOT w Lublinie

Treści:

Moduł I: Teoretyczne podstawy Stosowanej Analizy Zachowania

  1. Behawioryzm. Stosowana analiza zachowania. Wstęp
    2. Prawa uczenia się: warunkowanie klasyczne, warunkowanie sprawcze
    3. Konsekwencje zachowań. Wzmacnianie. Karanie
    4.  Bodźce poprzedzające zachowania. Bodźce kontrolujące. Operacje motywujące

Moduł II: Warsztat diagnostyczny

  1. Cele, zasady i organizacja procesu diagnostycznego
    2. Profil Psychoedukacyjny PEP-R dla dzieci do 7 r. ż.
    3. Diagnoza młodzieży i dorosłych – T-TAPP
    4. VB-MAPP – Ocena umiejętności społecznych i komunikacyjnych
    5. Interpretacja wyników
    6. Założenia programów edukacyjno-terapeutycznych na podstawie uzyskanych wyników

Moduł III: Techniki oparte na Stosowanej Analizie Zachowania

  1. Stosowana analiza zachowania w terapii zaburzeń rozwoju
    2. Dostosowywanie środowiska do potrzeb osoby
    3. Motywowanie do nauki i pracy
    4. Tworzenie indywidualnego programu terapeutycznego
    5. Uczenie nowych umiejętności
    6. Metody nauczania: metoda wyodrębnionych prób, uczenie sytuacyjne, tworzenie łańcuchów zachowań, plany aktywności
    7. Metoda zachowań werbalnych
    8. Generalizacja i utrzymanie efektów terapii
    9. Dokumentowanie przebiegu procesu uczenia

Moduł IV: praca nad zachowaniami trudnymi w oparciu o Stosowaną Analizę Zachowania

  1. Odkrywanie funkcji zachowań – ocena funkcjonalna w SAZ
  2. Wieloelementowy Model Wsparcia w PBS (nurt Pozytywnego Wspierania Zachowań)
  3. a) Ocena funkcjonalna
  4. b) Strategie proaktywne i reaktywne
  5. c) Tworzenie planu modyfikacji i wspierania zachowań
  6. Realizacja planu i jego ewaluacja
  7.  Aspekty etyczne związane z terapią behawioralną

Szkolenie przeznaczone dla : nauczycieli, psychologów i pedagogów pracujących z osobami z autyzmem, Zespołem Aspergera w różnego rodzaju ośrodkach i placówkach edukacyjnych oraz z innymi osobami niepełnosprawnymi lub osobami przejawiającymi zachowania trudne

Czas trwania : 40 h

Cena: 890 zł od osoby - w cenie materiały szkoleniowe, materiały ćwiczeniowe, certyfikaty oraz catering (kawa, herbata, ciastka)

Terminy:

Tarnobrzeg: 18 - 22.01.2020 r. - trwa rekrutacja

Miejsce: Liceum Katolickie przy ul. Jachowicza 4b w Tarnobrzegu

Zapisy odbywają się poprzez formularz elektroniczny

Liczba miejsc ograniczona.